ماجرای تولد برند بوگاتی

تولد برند بوگاتی

 

اتوره بوگاتی که بود؟

«اتوره بوگاتی» در اواخر قرن نوزدهم در میلان به دنیا آمد. در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم تلاش بسیاری برای ساخت اتومبیل کرد. وی ابتدا خودرویی با دو سیلندر ساخت که به وسیله‌ی آن توانست در یک مسابقه اتومبیلرانی برنده شود. این اتفاق انگیزه‌های او را دوچندان کرد. وی دو سال بعد خودرویی با چهار سیلندر ساخت. پدرش «کارلو بوگاتی» (۱۸۵۶–۱۹۴۰) طراح مبلمان و جواهرات بود. «اتوره» نیز در هر دو زمینه طراحی و تولید صنعتی متخصص بود. او به ‌عنوان طراح برای چندین شرکت کار کرد. وی سرانجام به دلیل طراحی و ساخت خودرویی کوچک با موتور چهار سیلندر و حجم  1208cc مشهور شد.

 

راه اندازی خط تولید بوگاتی پس از اولین فروش

بعد از تولد برند بوگاتی، بوگاتی خودرویی کوچک ساخت که توسط شرکت پژو خریداری شد. همچنین وی در سال ۱۹۱۳ خودرویی با موتور  5000cc تولید کرد. با توجه به اینکه از آن مدل فقط ۳ نمونه ساخته شد؛ اما همین طرح، راه‌گشای ساخت موتورهای سه سوپاپ نوع بوگاتی ۳۷ در دهه ۱۹۲۰ گردید. تولید دیگر این شرکت «بوگاتی تیپ 13» بود. تولید این مدل تا جنگ جهانی اول ادامه داشت. در طول جنگ، بوگاتی به تولیدات نظامی روی آورد. «اتوره بوگاتی»  از سال ۱۹۱۳، رؤیای ساخت اتومبیلی را داشت  که با آن بتواند دنیا را تسخیر کند. رؤیای او در سال ۱۹۲۶ با مدل «بوگاتی رویال» به حقیقت پیوست. بوگاتی در سال ۱۹۲۲ با مدل ۸ سیلند و 2000cc به نام «بوگاتی تیپ 30» در بازار فروش اتومبیل به موفقیت های بسیاری دست یافت. در سال ۱۹۲۴ «بوگاتی تیپ 35» ساخته شد که به‌ دلیل عدم توانایی‌های لازم برای شرکت در مسابقات، این خودرو به افراد نه چندان حرفه ای فروخته شد.

 

می‌توان گفت در فاصله بین دو جنگ جهانی «بوگاتی تیپ ۳۰» موفق‌ترین اتومبیل مسابقه‌ای بوگاتی بود. وی تا سال ۱۹۲۶ موفق به پیروزی در ۱۲ مسابقه در مسابقات جایزه بزرگ موناکو شد. «بوگاتی تیپ ۳۷» با موتوری 1500cc برای افرادی تولید شد که توانایی مالی برای خرید «بوگاتی تیپ ۳۵» را نداشتند. پس از آن «بوگاتی تیپ 40» با قیمتی مناسب که بسیاری از مردم توانایی خرید آن را داشتند، به بازار عرضه شد. این خودرو با قدرت ۳۰۰ اسب بخار یک اتوموبیل خاص با ایده‌ای نو به حساب می‌آمد، ولی تنها ۶ نمونه از آن تولید شد از این تعداد 3 دستگاه به ‌فروش رسید و بقیه نزد خانواده بوگاتی باقی‌ ماند. «اتوره بوگاتی» بعدها به علت مشکلات مالی، به پاریس مهاجرت کرد و در آنجا به طراحی هواپیما و کشتی پرداخت.

پسر جانشین پدر

پسر «اتوره بوگاتی» یعنی «جین» در کارخانه واقع در مولشیم فرانسه باقی‌مانده و راه پدر را ادامه داد. «جین بوگاتی» در ابتدای کار خود در کارخانه، «بوگاتی تیپ ۵۷» دارای موتور ۸ سیلندر 3300cc را تولید کرد و در سال ۱۹۳۴ به بازار عرضه کرد. در سال ۱۹۳۹ تعداد ۶۸۳ دستگاه از این خودرو تولید شد. «جین بوگاتی» در ماه اوت سال ۱۹۳۹ میلادی (قبل از شروع جنگ جهانی دوم) هنگام آزمایش مدل مسابقه‌ای از اتومبیل «بوگاتی تیپ 57» از دنیا رفت. پس از مرگ ناگهانی «جین»، کارخانه مولشیم بار دیگر مشغول ساخت وسایل نقلیه جنگی شد. «اتوره بوگاتی» به «بوردو» منتقل و مشغول فعالیت بر روی چند پروژه شد. سپس «اتوره» اقدام به راه‌اندازی کارخانه‌ای دیگر در حومه شهر پاریس نمود و با کمک پسر کوچکترش «رولند» «بوگاتی تیپ 73» با موتور 1500cc را طراحی و تولید کرد. هرچند برند بوگاتی همانند سایر برندهای معروف دارای فراز و نشیب های بسیاری در مسیر پیشرفت و توسعه ی خود بود اما از تولد برند بوگاتی در سال (1909) تا به امروز شاهد تولید مدل های مختلف اتوموبیل از این کمپانی صاحب سبک بوده ایم. این برند با تولید خودروهای سوپراسپرت خود توانسته است همیشه جای خود را در عرصه ی رقابت بین المللی حفظ کند.

منبع

You may also like...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس کپتچا گوگل مورد نیاز گوگل استسیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط استفاده.

Iبا این شرایط موافقید.